5 Mayıs 2014 Pazartesi

İkiz mi??

Hamilelik her kadın için hem merak edilen, hem de korkulan bir süreçtir.  Endişe, merak, mutluluk, korku, heyecan, bütün bu duygular hormonlardaki değişimin de etkisiyle içiçe geçer.

Anne olmak fikri yeterince korkutucu iken bir de ikiz bebek beklediğini öğrenmek insana aynı anda hem sevinci hem de korku ve endişeyi çok güçlü bir şekilde hissettiriyor.

Doktorumuza gittiğimiz ilk muayenede kendimden çok emindim.  Normal doğum istiyordum ve eşim de bu konuda beni destekliyordu.  Ultrasonla muayeneye geçtiğimizde doktorumuz bize:
"Size bir sürprizim var" dedi.

Ben de ekrana baktım ve tam da şu görüntüyü gördüm.


Ağzımdan dökülen kelime "İKİZ Mİ???" oldu

O anda hayatımız tam anlamıyla değişmişti.  Doktorumuz bize ikiz hamileliğin tek hamilelikten ne kadar daha riskli olabileceğini anlatmaya başladı.

-İlk 3 ay her hamilelikte risk taşır ama ikiz hamilelikte bu risk yani düşük riski daha fazla olabilir.  İki bebek aynı şekilde gelişemeyebilir, rahim daha fazla zorlanabilir.  Bu yüzden dikkat edilmesi gereken şeyler çok:

*Yükseğe uzanmamak gerekiyor
*Topuklu ayakkabı giymek yok
*Çok sıcak banyo iyi değil, küveti sıcak su doldurup girmek yok
*Fazla sıkı kıyafetler (dar kot pantolon) gibi iyi değil

*Pek çok bitki çayı hamilelikte önerilmiyor, özellikle adaçayı gibi idrar söktüren içecekler
*Gazlı içeceklerin hepsi hamilelikte unutulmalı
*Çay ve kahve hiç içmemek en güzeli
*Alkol almamak yine en güzeli
*Sigarayı saymaya bile gerek yok gibi geliyor ama sigaranın bebeğe olabilecek zararları üzerine makaleleri daha sonra paylaşmayı istiyorum
*Her türlü sakatat ve işlenmiş et (jambon, salam, sosis, sucuk) yasak
*İyi yıkanmamış meyve, sebze, yeşillik tehlikeli (toksoplazma için)
*gereksiz ve çok kalori almaya sebep olabilecek hamurişi, kızartmalar ve çok şekerden kaçınmak gerekiyor.
*Bol su içmek çok önemli
*Tuzu azaltmanızı önemle öneririm, özellikle son aylarda vücutta ödem oluyor.
*Mümkün olduğu kadar yavaş tempolu açık hava yürüyüşleri öneriliyor.

Doktorumuzun bu önerilerini önemle dinlemiştik.

Sonra kendimi internet başında "ikiz hamileliği" ve "çift yumurta ikizleri" ni araştırırken buldum.
Türkçe kaynakların kısıtlı olması sebebiyle İngilizce kaynakları okumaya başladım.

Bu araştırma sırasında karşıma çıkan Baby Center benim tüm hamilelik sürecimde ve bebeklerimi büyütürken en büyülü kaynağım oldu.  İngilizceniz varsa hemen hamile kalır kalmaz üye olmanızı tavsiye ederim.  Böylece hafta hafta sizi takip eden ve size rehber olan bir yardımcınız olacak.


Aldığımız temel bilgilerle ikizlerimizi büyütmeye başladık.  Beni en çok korkutan internette gördüğüm "ikiz annesi göbekleri" nin fotoğrafları olmuştu.  Acaba ben 9 ayın sonunda nasıl olacaktım?

Her anne gibi sadece bebeklerimin sağlıkla büyümesini dileyerek başladım günleri geçirmeye.

Hamilelik sürecindeki hazırlıklarım ile ilgili yazı yakında...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder