5 Mayıs 2014 Pazartesi

Hoşgeldiniz...

2009 senesinin Ocak ayında hamile olduğumu öğrendiğimde yaşadığım heyecan 10 gün sonra doktorumun "Size bir sürprizim var" cümlesinden sonra heyeacan seline dönüşnmüştü.

İkizlerim olacağını öğrendiğim andan itibaren ilk yaptığım şey "ikiz" gebelik ile ilgili her şeyi öğrenmeye çalışmak oldu.  İnternet çok güzel bilgiler veriyordu ama bana yetmediğini fark ettiğimde "ikiz annelik" ile ilgili kitaplar bulmaya çalıştım ve maalesef o zamanlar Türkiye'de hiç bir kitap bulamadım.  Şimdi 5 yaşında ikizlerim ve kitapçıların raflarında ikiz anneliğine dair kitaplar var artık.

Ben kendi kendime yaptığım araştırmlar sürerken Facebook'ta "İkiz Anneleri Kulübü" diye bir sayfa açtım ve işin komik tarafı bir süre sonra bu sayfayı kurduğumu unuttum.  Aradan epey bir süre geçmişti ki sayfaya baktığımda üye sayısının 1300 kişi civarında olduğunu gördüm.  Tekrar sayfa ile ilgilenmeye başladım ve şimdi üye sayısı 1894 kişi.  Her gün en az on kişi daha ekleniyor bu sayıya.

İkiz Anneleri Kulübü'nde gördüğüm şey, sorulan soruların cevaplarının kitaplarda olmadığı oldu. Annelerin bir çoğu kendi deneyimleriyle sorulara cevap vermeye çalışıyor.  Ben de kendi bilgim ve tecrübemin yettiği konularda cevaplamaya çalışıyorum.

Bu blogu da Facebook grubumuz ile paralel olarak düzenleyerek daha faydalı olabilmek adına başlıklar oluşturmayı hedefliyorum.

Aslında sadece ikiz annelerine değil, tüm annelere faydalı olabilecek bilgiler olacağından okuyucu profilini kısıtlamıyorum.  İkiz ve çoğul gebeliklerle ve ikiz bakımıyla ilgili bölümlerin daha ağırlıklı olacağını düşünüyorum.

Bu sayfa her türlü öneri ve eleştiriye açıktır.  Birbirimize faydalı olalım, çocuklarımıza daha faydalı anneler olalım.  İkiz anneliğinin mucizesini hep birlikte yaşayalım.

Hepiniz hoşgeldiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder